Шкільна бібліотека НВК № 9 є своєрідною частиною навчально-виховного процесу і відіграє важливу роль у досягненні освітньої мети та вирішення завдань, які стоять перед школою щодо інформаційної освіти. Центральний і головний зміст усієї освітньої та виховної діяльності педагогічного колективу, в тому числі і шкільного бібліотекаря, - це розвинута особистість, учень та його інтереси. Саме вони визначають усе життя навчального закладу. Школа для дитини, учитель для дитини, бібліотекар для дитини, а не навпаки.
Бібліотека є інформаційним центром школи, тому вона вчить відшукувати, оцінювати, обробляти і використовувати інформацію, витрачаючи на це мінімум часу. Завдання шкільного бібліотекаря полягає в тому, щоб навчити учня орієнтуватися у безмежному морі інформації. Адже саме у бібліотеці він отримує найпершу інформацію про те, як здійснюється пошук через каталоги і картотеки та як знайти потрібну книгу на полиці.
Інформаційна робота ведеться з урахуванням потреб нових освітніх технологій, вікових та індивідуальних особливостей учнівської молоді. Основну роль тут відіграють усні форми масової роботи – розповіді про роботу бібліотеки, про правила користування книгами та правила їх збереження ефективними технологіями масової роботи нашої бібліотеки є вікторини, конкурси, презентації книг, книжкові виставки.
Розуміючи актуальність даної проблеми, вся робота шкільної бібліотеки побудована на створенні системи формування інформаційної культури читачів. А саме:
- На популяризації української книги.
- На формуванні стійких читацьких інтересів, свідомої потреби в читанні, запроваджуванні активних форм інформування.
- Над підвищенням бібліотечної культури школярів шляхом проведення бібліотечно-бібліографічних уроків.
- На наданні інформаційно-методичної допомоги учням і педагогам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу.
Бібліотека розробила програму «Бібліотека + комп’ютер», яка розрахована на реалізацію з 2010 до 2015 року.
Головна мета програми:
- створення належних умов для читачів у забезпеченні їхнього конституційного права на вільний доступ до джерел інформації, підвищення інформаційної культури користувачів і бібліотечних працівників;
- задоволення інформаційних потреб користувачів, поряд із традиційним обслуговуванням здійснювати пошук необхідної інформації з використанням електронних ресурсів.
Перший етап програми (2010-2012 роки) передбачав:
- проведення комп’ютеризації бібліотеки;
- організацію доступу до глобальної мережі Інтернет.
Другий етап (2013-2015 навчальний рік) має на меті:
- придбання і впровадження автоматизованої бібліотечно-інформаційної системи (АБІС);
- створення веб-сайту бібліотеки;
- реформування шкільної бібліотеки у бібліотечно-інформаційний центр.
Коментарi